Práve prebieha:  Velikonoce  Do konca akcie ostáva: - Viac info tu

1. DEFINÍCIA POJMOV

  • „E-shop“ – webové rozhranie umiestnené na webovej stránke dostupnej na internetovej adrese https://www.mobilegear.sk.

  • „Tovar“ – hnuteľná vec, ktorú je možné zakúpiť podľa aktuálnej ponuky predávajúceho. Tovar je v e-shope zvyčajne doplnený o ilustračnú fotografiu, názov a špecifikáciu.

  • „Predávajúci“ – MobileGear s.r.o., IČO: 09544500, DIČ: CZ09544500, so sídlom Slovákova 354/5, Veveří, 602 00 Brno, zapísaná v obchodnom registri vedenom Krajským súdom v Brne pod sp. zn.: C 119513.

  • „Kupujúci“ – fyzická alebo právnická osoba, ktorá uzavrie kúpnu zmluvu s predávajúcim. Predmetom takto uzavretej kúpnej zmluvy je dodávka tovaru. Kupujúcim môže byť ako spotrebiteľ, tak aj podnikateľ.

  • „Spotrebiteľ“ – kupujúci, ktorý uzatvára kúpnu zmluvu mimo rámca svojej podnikateľskej činnosti alebo samostatného výkonu svojho povolania.

  • „Podnikateľ“ – osoba, ktorá samostatne vykonáva na vlastný účet a zodpovednosť zárobkovú činnosť živnostenským alebo obdobným spôsobom so zámerom robiť tak sústavne za účelom dosiahnutia zisku. Na účely ochrany spotrebiteľa sa za podnikateľa považuje aj každá osoba, ktorá uzatvára kúpnu zmluvu súvisiacu s vlastnou obchodnou, výrobnou alebo obdobnou činnosťou či pri samostatnom výkone svojho povolania. V neposlednom rade aj osoba, ktorá koná v mene alebo na účet podnikateľa.

  • „Objednávka“ – návrh na uzavretie kúpnej zmluvy predložený predávajúcemu potenciálnym kupujúcim.

  • „Kúpna zmluva“ – zmluva uzavretá medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorej predmetom je predaj tovaru za kúpnu cenu a náklady na doručenie. Kúpna zmluva sa zvyčajne uzatvára v českom jazyku. Kúpna zmluva a právne vzťahy s ňou súvisiace sa riadia ustanoveniami zákona č. 89/2012 Zb., Občiansky zákonník, v znení neskorších predpisov (ďalej len „Občiansky zákonník“).

  • „Kúpna cena“ – peňažná suma vyjadrená v českých korunách alebo eurách, ktorá je protihodnotou za kúpu tovaru. Suma sa skladá z dvoch zložiek. Prvou je cena uvedená v aktuálnej ponuke za konkrétny tovar, zahŕňajúca aj DPH, v momente uzavretia kúpnej zmluvy.

  • „Náklady na doručenie“ – zahŕňajú výdavky za prepravu, balenie, manipuláciu a prípadné poistenie tovaru pri jeho dodaní od predávajúceho ku kupujúcemu.

  • „Zariadenie“ – výrobok alebo prístroj ponúkaný predávajúcemu na výkup, ktorý spĺňa podmienky stanovené predávajúcim.

2. ÚVODNÉ USTANOVENIA

  1. Na základe kúpnej zmluvy sa predávajúci zaväzuje odovzdať kupujúcemu tovar a umožniť mu nadobudnúť vlastnícke právo k nemu, a kupujúci sa zaväzuje tovar prevziať a zaplatiť zaň predávajúcemu kúpnu cenu.
  2. Tieto obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti predávajúceho a kupujúceho vyplývajúce z kúpnej zmluvy a sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy.
  3. Kupujúci odsúhlasením týchto obchodných podmienok, či už označením ikonky vo webovom rozhraní e-shopu v sekcii „Košík“ indikujúcej súhlas s obchodnými podmienkami a potvrdením oboznámenia sa s nimi, alebo podpisom potvrdzujúcim objednávku v prípade objednávky uskutočnenej mimo webového rozhrania e-shopu, potvrdzuje, že sa s obchodnými podmienkami oboznámil a že s nimi súhlasí.
  4. Znenie obchodných podmienok môže predávajúci meniť alebo dopĺňať. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté počas účinnosti predchádzajúcich obchodných podmienok.

3. OBJEDNÁVKA A OKAMIH UZATVORENIA KÚPNEJ ZMLUVY

  1. Všetka prezentácia tovaru umiestnená vo webovom rozhraní e-shopu má informatívny charakter a predávajúci nie je povinný uzatvoriť kúpnu zmluvu týkajúcu sa tohto tovaru. Ustanovenie § 1732 ods. 2 Občianskeho zákonníka sa nepoužije. Fotografie pri tovare v e-shope môžu byť ilustračné alebo môžu pôsobiť skresľujúco v dôsledku ich zobrazenia na technickom zariadení kupujúceho, preto je kupujúci povinný vždy sa oboznámiť s celým popisom daného tovaru a v prípade nejasností kontaktovať predávajúceho.
  2. K objednaniu tovaru dôjde v okamihu, keď: 
    1. Kupujúci vyplní objednávkový formulár na e-shope a potvrdí jeho odoslanie. Objednávkový formulár na e-shope obsahuje najmä údaje o objednávanom tovare, ktorý bol do objednávky vložený pomocou funkcie „Kúpiť“. Kupujúci ďalej zvolí možnosti úhrady kúpnej ceny tovaru spolu s nákladmi na doručenie v závislosti od zvoleného spôsobu doručenia kupujúcim.
    2. Kupujúci objednávku vysloví ústne predávajúcemu v prípade objednávky uskutočnenej mimo webového rozhrania e-shopu (napr. na prevádzke, telefonicky, osobne poverenému zamestnancovi atď.). V prípade objednávky uskutočnenej mimo webového rozhrania e-shopu kupujúci oznámi predávajúcemu požadovaný tovar a predávajúci na základe aktuálnej ponuky a skladových zásob túto požiadavku preverí a následne schváli. Potvrdenie objednávkového formulára sa uskutoční v prípade zaslania na e-mailovú adresu kupujúceho formou jednoduchého elektronického podpisu, v prípade tlačeného objednávkového formulára vlastnoručným podpisom povereného zamestnanca predávajúceho.
    3. Kupujúci odošle predávajúcemu písomnú objednávku uskutočnenú mimo webového rozhrania e-shopu prostredníctvom elektronickej komunikácie (najmä e-mailom) a potvrdí objednávkový formulár, ktorý je zaslaný na e-mailovú adresu kupujúceho uvedenú v písomnej objednávke.
  3. Pred odoslaním objednávkového formulára na e-shope má kupujúci možnosť akokoľvek kontrolovať a meniť údaje, ktoré do objednávky predtým vložil. Ide o predchádzanie prípadným chybám v uvedených údajoch. Pri objednávaní tovaru je kupujúci povinný uvádzať správne a pravdivo všetky údaje.
  4. Kupujúci podnikateľ je povinný preukázať sa uvedením platného identifikačného čísla do objednávky.
  5. Samotnú objednávku kupujúci predávajúcemu v prípade objednávky uskutočnenej prostredníctvom e-shopu odošle kliknutím na ikonu „Objednať s povinnosťou platby“.
  6. Kupujúci odoslaním objednávky potvrdzuje, že v zmysle ustanovenia § 1810 a nasledujúcich Občianskeho zákonníka obdržal od predávajúceho pred uzavretím kúpnej zmluvy jasné a zrozumiteľné informácie požadované zákonom.
  7. Predávajúci bezodkladne po obdržaní objednávky uskutočnenej prostredníctvom e-shopu toto obdržanie kupujúcemu potvrdí elektronickou poštou, a to na e-mailovú adresu kupujúceho uvedenú v objednávke.
  8. Predávajúci je vždy oprávnený v závislosti od charakteru objednávky (väčšie množstvo tovaru, výška kúpnej ceny atď.) požiadať kupujúceho o dodatočné potvrdenie objednávky, a to buď v písomnej, alebo elektronickej podobe.
  9. Zmluvný vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim vzniká v prípade objednania cez e-shop v momente doručenia potvrdzujúceho e-mailu na adresu uvedenú v objednávke kupujúcim.
  10. V prípade, že niektorá z požiadaviek uvedených v objednávke predávajúci nemôže splniť, zašle kupujúcemu na jeho e-mailovú adresu upravenú ponuku. Upravená ponuka sa považuje za nový návrh kúpnej zmluvy a kúpna zmluva je v takomto prípade uzavretá potvrdením kupujúceho o prijatí tejto ponuky predávajúcemu na jeho e-mailovú adresu uvedenú v týchto obchodných podmienkach.
  11. Všetky objednávky prijaté predávajúcim sú záväzné. Kupujúci môže zrušiť objednávku, pokiaľ mu nie je doručené oznámenie o potvrdení objednávky predávajúcim. Kupujúci môže zrušiť objednávku telefonicky na telefónnom čísle alebo e-maile predávajúceho uvedených v týchto obchodných podmienkach.
  12. V prípade, že došlo k zjavnej technickej chybe na strane predávajúceho pri uvedení ceny tovaru na e-shope alebo počas objednávania, predávajúci nie je povinný dodať kupujúcemu tovar za túto zjavne chybnú cenu, ani ak bolo kupujúcemu zaslané automatické prijatie alebo potvrdenie objednávky. Predávajúci informuje kupujúceho o chybe bez zbytočného odkladu a zašle kupujúcemu na jeho e-mailovú adresu upravenú ponuku. Upravená ponuka sa považuje za nový návrh kúpnej zmluvy a kúpna zmluva je v takomto prípade uzavretá potvrdením o prijatí kupujúcim na e-mailovú adresu predávajúceho.
  13. Kupujúci súhlasí s použitím komunikačných prostriedkov na diaľku pri uzatváraní kúpnej zmluvy v prípade objednávky cez e-shop. Náklady vzniknuté kupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzavretím kúpnej zmluvy (napr. náklady na internetové pripojenie atď.) hradí kupujúci sám.
  14. V prípade objednávky uskutočnenej mimo webového rozhrania e-shopu vzniká zmluvný vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim v momente podpisu potvrdzujúceho objednávkový formulár.

4. VÝKUP ZARIADENÍ

  1. Zaslaná výkupná zmluva (výkupný list) na e-mailovú adresu osoby ponúkajúcej zariadenie na výkup nie je návrhom na uzavretie zmluvy podľa Občianskeho zákonníka.
  2. K návrhu na uzavretie výkupnej zmluvy, a teda k ponuke pri výkupe zariadenia, dochádza až po predchádzajúcom posúdení skutočného stavu zariadenia predávajúcim. Do tohto okamihu je „dohodnutá cena“ iba odhadom výkupnej ceny a nemusí tak ísť o návrh na uzavretie zmluvy podľa Občianskeho zákonníka.
  3. Predávajúci si vyhradzuje právo kedykoľvek aj bez uvedenia dôvodu odmietnuť výkup zariadenia.
  4. Osoba ponúkajúca zariadenie na výkup vyhlasuje, že zariadenie nie je zaťažené právami tretích osôb a že zariadenie nemá žiadne iné právne alebo faktické vady.
  5. Za osoby mladšie ako 15 rokov môže konať iba ich zákonný zástupca. Osoba ponúkajúca zariadenie na výkup sa pri uzavretí výkupnej zmluvy preukáže platným preukazom totožnosti; evidencia osobných údajov podlieha zákonu č. 253/2008 Sb. o niektorých opatreniach proti legalizácii výnosov z trestnej činnosti a financovaniu terorizmu.

5. CENA TOVARU A PLATOBNÉ PODMIENKY

  1. Kúpnu cenu spolu s nákladmi na doručenie podľa kúpnej zmluvy môže kupujúci uhradiť predávajúcemu nasledujúcimi spôsobmi: 
    1. v hotovosti alebo platobnou kartou pri osobnom odbere,
    2. bezhotovostným prevodom na bankový účet predávajúceho,
    3. darčekovým poukazom vystaveným predávajúcim,
    4. odloženou platbou prostredníctvom služby Twisto alebo SkipPay.
  2. Ceny tovaru sú uvedené vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých súvisiacich poplatkov. Ceny tovaru sú platné počas obdobia, kedy sú zobrazené vo webovom rozhraní e-shopu, prípadne potvrdené povereným zamestnancom na prevádzke. Toto ustanovenie nevylučuje uzatvorenie kúpnej zmluvy za individuálne dohodnutých podmienok.
  3. Webové rozhranie e-shopu obsahuje aj informácie o nákladoch na balné a prepravné tovaru. Tieto informácie sú platné iba v rámci územia Českej republiky. Spolu s kúpnou cenou je kupujúci v rámci kúpnej zmluvy povinný zaplatiť predávajúcemu aj náklady na doručenie.
  4. Tovar, pri ktorom je na webovom rozhraní e-shopu uvedené označenie „ušetríte“, predstavuje suma uvedená pri tomto označení rozdiel medzi pôvodnou cenou daného tovaru pri jeho uvedení na trh výrobcom a aktuálnou kúpnou cenou.
  5. Predávajúci zvyčajne nepožaduje od kupujúceho zálohu ani obdobnú platbu, avšak v prípade, že nedôjde k dostatočnému potvrdeniu objednávky zo strany kupujúceho, môže predávajúci požadovať zaplatenie celej kúpnej ceny spolu s nákladmi na doručenie ešte pred samotným odoslaním tovaru kupujúcemu. V takom prípade sa neuplatní ustanovenie § 2119 ods. 1 Občianskeho zákonníka.
  6. Pri bezhotovostnej platbe sa povinnosť kupujúceho zaplatiť kúpnu cenu spolu s nákladmi na doručenie považuje za splnenú v momente pripísania príslušnej sumy na účet predávajúceho. Pri hotovostnej platbe sa povinnosť kupujúceho zaplatiť kúpnu cenu spolu s nákladmi na doručenie považuje za splnenú v momente odovzdania danej sumy poverenému zamestnancovi na prevádzke alebo prepravcovi. Poverený zamestnanec alebo dopravca vystaví kupujúcemu potvrdenie o platbe.
  7. Pri platbe v hotovosti je cena splatná pri prevzatí tovaru. Pri bezhotovostnej platbe je cena splatná do štyridsiatich ôsmich (48) hodín od prijatia objednávky, ak nie je zmluvnými stranami dohodnuté inak.
  8. Prípadné zľavy z ceny tovaru poskytnuté predávajúcim kupujúcemu nie je možné vzájomne kombinovať, pokiaľ sa predávajúci s kupujúcim nedohodne inak.
  9. Ak je to v konkrétnom obchodnom styku obvyklé alebo ak to stanovujú všeobecne záväzné právne predpisy, predávajúci vystaví kupujúcemu daňový doklad – faktúru týkajúcu sa platieb uskutočnených na základe kúpnej zmluvy. Predávajúci je platcom dane z pridanej hodnoty. Daňový doklad (faktúru) predávajúci vystaví kupujúcemu v momente, keď dôjde k úhrade kúpnej ceny spolu s nákladmi na doručenie. Kupujúci súhlasí s tým, aby mu bol daňový doklad doručený prostredníctvom elektronickej komunikácie na uvedenú adresu kupujúceho. V prípade uzavretia kúpnej zmluvy na prevádzke predávajúceho dôjde k odovzdaniu daňového dokladu do rúk kupujúceho bezprostredne po uhradení kúpnej ceny a nákladov na doručenie (po individuálnej dohode je možné zaslať aj elektronicky).

6. VYDANIE ALEBO DODANIE TOVARU A JEHO PREPRAVA A S TÝM SÚVISIACI PRECHOD NEBEZPEČENSTVA ŠKODY

  1. Tovar je možné dodať kupujúcemu podľa jeho voľby z nasledujúcich uvedených možností: 
    1. prostredníctvom prepravnej služby,
    2. osobným odberom na prevádzke predávajúceho,
    3. osobným dovozom uskutočneným predávajúcim (len po predchádzajúcej dohode).
  2. Predávajúci odovzdá tovar kupujúcemu uvedeným spôsobom do 14 dní od dňa potvrdenia objednávky.
  3. Predávajúci v uvedenom čase upovedomí kupujúceho prostredníctvom elektronickej pošty o odovzdaní tovaru prepravcovi, o termíne plánovaného dovozu alebo o možnosti osobného odberu na prevádzke predávajúceho.
  4. V prípade varianty osobného odberu sa za odstúpenie od kúpnej zmluvy považuje nevyzdvihnutie si tovaru po dobu siedmich (7) dní odo dňa, keď bol kupujúci upovedomený o pripravení tovaru na vyzdvihnutie.
  5. Za predpokladu, že si kupujúci na základe svojej vlastnej preferencie zvolí iný špecifický spôsob prepravy, nesie kupujúci riziko a prípadné dodatočné náklady s tým spojené.
  6. Predávajúci je povinný na základe kúpnej zmluvy dodať tovar na miesto určené kupujúcim v objednávke a kupujúci je povinný takto dodaný tovar prevziať. V prípade, že z dôvodov na strane kupujúceho je potrebné tovar doručovať viackrát, prípadne sa zmení miesto doručenia, znáša dodatočné náklady s tým spojené kupujúci.
  7. Pri samotnom prevzatí tovaru od prepravcu je kupujúci povinný skontrolovať neporušenosť obalov tovaru a v prípade akýchkoľvek závad to bezodkladne oznámiť dopravcovi. V prípade akýchkoľvek pochybností o stave zásielky a prípadného podozrenia z manipulácie s jej obsahom môže kupujúci odmietnuť tento tovar prevziať. Takéto konanie neskracuje práva kupujúceho na zodpovednosť za vady ani iné práva podľa všeobecnej právnej úpravy.
  8. Pri osobnom odbere alebo dovoze predávajúci overí totožnosť kupujúceho alebo príjemcu tovaru pomocou: 
    1. znalosti čísla objednávky a celého mena a priezviska uvedených vo fakturačných údajoch alebo pomocou občianskeho preukazu, či iného dokladu s fotografiou a celým menom a priezviskom,
    2. v prípade platby na pobočke bude tovar odovzdaný až po uhradení celej sumy uvedenej v objednávke.
  9. Pri osobnom odbere alebo dovoze predávajúcim sa článok 6.7 obchodných podmienok použije obdobne. Kupujúci je povinný skontrolovať neporušenosť obalov tovaru a v prípade akýchkoľvek závad to bezodkladne oznámiť predávajúcemu.
  10. Nebezpečenstvo škody na tovare v prípade osobného odberu a dovozu predávajúcim prechádza z predávajúceho na kupujúceho v okamihu prevzatia tovaru kupujúcim. Nebezpečenstvo škody na tovare v prípade využitia tretej osoby v podobe prepravcu prechádza z predávajúceho na prepravcu podľa ustanovenia § 2566 ods. 1 Občianskeho zákonníka v momente prevzatia tovaru od predávajúceho prepravcom, ak prepravca nevytkol vady obalu a predávajúci ho pri tom upozornil na krehkosť tovaru; následne nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho od prepravcu v okamihu prevzatia tovaru kupujúcim. U kupujúceho podnikateľa sa za dodanie považuje odovzdanie tovaru prvému dopravcovi. Dodaním tovaru prechádza na kupujúceho podnikateľa nebezpečenstvo škody na tovare. Ak napriek tomu kupujúci pri akomkoľvek spôsobe dodania v rozpore s kúpnou zmluvou dodaný tovar neprevezme, nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho v okamihu, keď kupujúci odmietol prevziať tovar alebo inak dodaný tovar neprevzal.

7. ODSTÚPENIE OD ZMLUVY

  1. Kupujúci odsúhlasením obchodných podmienok berie na vedomie, že podľa § 1837 Občianskeho zákonníka nemožno odstúpiť od kúpnej zmluvy o poskytovaní služieb; od zmlúv na dodávku tovaru vyrobeného alebo upraveného podľa požiadaviek kupujúceho; od tovaru, ktorý bol nenávratne zmiešaný s iným tovarom alebo vyňatý z uzavretého obalu a z hygienických dôvodov ho nemožno vrátiť.
  2. V prípadoch, ktoré nespadajú pod článok 7.1 obchodných podmienok ani obdobnú situáciu, kedy nemožno odstúpiť od kúpnej zmluvy, má spotrebiteľ za predpokladu, že uskutočnil objednávku na diaľku, právo v súlade s ustanovením § 1829 ods. 1 Občianskeho zákonníka odstúpiť od kúpnej zmluvy, a to do štrnástich (14) dní od prevzatia tovaru, pričom v prípade, že predmetom kúpnej zmluvy je viac kusov tovaru alebo dodanie viacerých častí, táto lehota začína plynúť odo dňa prevzatia poslednej dodávky tovaru. Uvedená lehota je určená na to, aby sa spotrebiteľ v primeranom rozsahu oboznámil s povahou, vlastnosťami a funkčnosťou tovaru. Spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s týmto tovarom inak, než je nutné s ohľadom na jeho povahu a vlastnosti. Kupujúci nemá právo odstúpiť od kúpnej zmluvy podľa tohto článku, ak nemôže vrátiť tovar v stave, v akom ho od predávajúceho obdržal (vrátane nalepených ochranných fólií), pokiaľ vec nemá vadu, ktorú kupujúci zistil až po otvorení obalu alebo po použití – v takom prípade platia ustanovenia o odstúpení pre vadu tovaru. Spotrebiteľ musí predávajúcemu odstúpenie od kúpnej zmluvy odoslať v uvedenej lehote. Kupujúci môže na odstúpenie využiť vzorový dokument poskytovaný predávajúcim, viď kapitola 12.4 obchodných podmienok. Samotné odstúpenie od kúpnej zmluvy môže spotrebiteľ zasielať na elektronickú adresu predávajúceho alebo na adresu prevádzky predávajúceho.
  3. V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy podľa článku 7.2 obchodných podmienok sa kúpna zmluva ruší od začiatku.
  4. V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy spotrebiteľom podľa článku 7.2 obchodných podmienok má predávajúci povinnosť vrátiť kúpnu cenu vrátane nákladov na doručenie prijatých na základe kúpnej zmluvy spotrebiteľovi do štrnástich (14) dní od odstúpenia od kúpnej zmluvy. Nárok na vrátenie kúpnej ceny a nákladov na doručenie nevzniká v rozsahu príplatkových služieb či doplnkov, ktoré spotrebiteľ mohol zvoliť pri kúpe tovaru a pri ktorých spotrebiteľ súhlasil s poskytnutím služby pred uplynutím štrnásť (14) dňovej lehoty na odstúpenie od kúpnej zmluvy. Nárok na vrátenie kúpnej ceny a nákladov na doručenie nevzniká najmä pri službe aplikácie ochranného skla vrátane takto aplikovaného ochranného skla, ktoré si spotrebiteľ zvolil. Predávajúci vráti kúpnu cenu a náklady na doručenie spotrebiteľovi rovnakým spôsobom, akým predávajúci kúpnu cenu a náklady na doručenie od spotrebiteľa obdržal. Predávajúci môže po predchádzajúcom súhlase spotrebiteľa vrátiť kúpnu cenu a náklady na doručenie prijaté od spotrebiteľa aj iným spôsobom.
  5. Podľa § 1832 ods. 4 Občianskeho zákonníka predávajúci nie je povinný vrátiť kúpnu cenu a náklady na doručenie prijaté od spotrebiteľa v momente odstúpenia od kúpnej zmluvy spotrebiteľom, ale až v momente, keď bude mať predávajúci istotu, že mu bude tovar vrátený alebo mu bol spotrebiteľom odoslaný.
  6. Predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy do času prevzatia tovaru spotrebiteľom. Článok 7.2 obchodných podmienok sa v takom prípade použije primerane.
  7. Podnikateľ je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak je predávajúci v omeškaní s dodaním tovaru dlhšie ako 30 dní od dohodnutého dňa dodania.
  8. Kupujúci, ktorý uzavrel kúpnu zmluvu na prevádzke predávajúceho, nie je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy týkajúcej sa tovaru, ktorý bol dodaný riadne, včas a bez vád.
  9. Predávajúci je v zmysle § 1833 Občianskeho zákonníka oprávnený požadovať od spotrebiteľa náhradu za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s týmto tovarom inak, než je nutné s ohľadom na jeho povahu a vlastnosti.
  10. V prípadoch, keď predávajúci spolu so zakúpeným tovarom daruje kupujúcemu dar, je táto darovacia zmluva uzavretá s rozväzovacou podmienkou. Ak dôjde k odstúpeniu od kúpnej zmluvy kupujúcim, darovacia zmluva stráca účinnosť a kupujúci je povinný spolu s tovarom vrátiť predávajúcemu aj dar.

8. PRÁVA Z CHYBNÉHO PLNENIA

  1. Lehota na uplatnenie práv z chybného plnenia (ďalej len „reklamácia“) je podľa § 2168 Občianskeho zákonníka pri použitom tovare 12 mesiacov odo dňa prevzatia tovaru spotrebiteľom. V prípade vybavenia reklamácie formou výmeny tovaru nezačína plynúť nová lehota; rozhodujúca je lehota, ktorá začala plynúť dňom prevzatia tovaru spotrebiteľom.
  2. V prípade zakúpenia služby „záruka navyše“ sa lehota na uplatnenie reklamácie predlžuje o počet mesiacov uvedený v popise danej služby.
  3. Pri novom a nerozbalenom tovare je lehota na uplatnenie reklamácie podľa § 2165 Občianskeho zákonníka 24 mesiacov.
  4. Ak sa vada prejaví v priebehu jedného (1) roka od prevzatia nového tovaru kupujúcim, má sa za to, že vec bola vadná už pri prevzatí. Táto doba neplynie počas obdobia, kedy kupujúci nemôže vec používať z dôvodu vybavovania reklamácie. To platí iba v prípade, že kupujúci vadu oprávnene vytkol.
  5. Ak má prevzatý tovar v čase, keď ho kupujúci prevzal, nedostatky (napr. nemá dohodnuté alebo oprávnene očakávané vlastnosti, nehodí sa na obvyklý alebo dohodnutý účel, nie je kompletný, nezodpovedá jeho množstvo, miera, hmotnosť alebo kvalita nezodpovedá iným zákonným, zmluvným či predzmluvným parametrom), ide o vady tovaru, za ktoré predávajúci zodpovedá.
  6. Kupujúci môže u predávajúceho uplatniť v lehote na reklamáciu podľa svojho požiadavku nárok na bezplatné odstránenie vady, primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo dodanie chýbajúcej veci; ak to nie je povahe vady neprimerané (najmä ak nie je možné vadu odstrániť bez zbytočného odkladu), môže uplatniť požiadavku na dodanie novej veci bez vád alebo novej súčiastky bez vád, ak sa vada týka iba tejto súčiastky.
  7. Ak sa odstrániteľná vada po oprave opakovane vyskytla (tretia reklamácia pre tú istú závadu alebo štvrtá pre odlišné závady) alebo má tovar väčší počet vád (najmenej tri vady súčasne), môže spotrebiteľ uplatniť právo na zľavu z kúpnej ceny, výmenu tovaru alebo odstúpiť od kúpnej zmluvy.
  8. Ak nie je oprava ani výmena tovaru možná, je spotrebiteľ oprávnený požadovať vrátenie kúpnej ceny vrátane nákladov na doručenie v plnej výške.
  9. Predávajúci nie je povinný vyhovieť nároku kupujúceho, ak preukáže, že spotrebiteľ pred prevzatím o vade tovaru vedel alebo ju sám spôsobil.
  10. Záruka sa nevzťahuje najmä na poškodenia vzniknuté: 
    1. mechanickým poškodením,
    2. poškodením, hoci aj časti tovaru počítačovým vírusom,
    3. elektrickým prepätím,
    4. neodbornou inštaláciou, zaobchádzaním, obsluhou alebo zanedbaním starostlivosti o tovar,
    5. závadou prejavujúcou sa pri neautorizovanom softvéri,
    6. poškodením nadmerným používaním, zaťažovaním,
    7. vykonaním nekvalifikovaného zásahu okrem predávajúceho alebo osoby určenej predávajúcim,
    8. úpravou tovaru kupujúcim,
    9. chybne vykonaným aktualizovaním BIOS-u či iného softvéru,
    10. poškodením vyššou mocou alebo prírodnou katastrofou,
    11. použitím nesprávneho alebo neoriginálneho príslušenstva.
  11. Predávajúci nezodpovedá za vady vzniknuté v dôsledku bežného opotrebovania alebo nedodržania návodu na použitie. 
    1. Jednotlivé návody na použitie sú trvalo dostupné elektronicky na https://support.apple.com/sk-sk, v písomnej forme na prevádzke predávajúceho v Břeclavi alebo budú na požiadanie zaslané kupujúcemu v písomnej či elektronickej forme.
  12. Pri predávanom použitom tovare predávajúci nezodpovedá za vady zodpovedajúce miere doterajšieho používania alebo opotrebovania. Pri veciach predávaných za zníženú cenu predávajúci nezodpovedá za vady, pre ktoré bola znížená cena dohodnutá a o ktorých bol kupujúci vopred informovaný.
  13. Predávajúci ďalej nezodpovedá za vady, ktoré nie je možné záručne uplatniť u výrobcu tovaru (t.j. najmä vodeodolnosť).
  14. Kupujúci pri odovzdaní tovaru slúžiaceho na ukladanie dát (mobilný telefón, počítač atď.) na reklamáciu zabezpečí vytvorenie zodpovedajúcej zálohy potrebných dát. Predávajúci nenesie zodpovednosť za prípadnú stratu, poškodenie či zneužitie dát uložených na tomto tovare. Kupujúci berie na vedomie, že ak je reklamácia vybavená výmenou tovaru, pôvodný tovar s uloženými dátami sa kupujúcemu nevracia.
  15. Predávajúci je oprávnený odmietnuť reklamáciu, ak je tovar zabezpečený heslom či iným obdobným spôsobom zabezpečujúcim prístup do vnútorného systému tovaru a kupujúci pri uplatnení reklamácie toto zabezpečenie neodstránil ani neoznámil potrebné údaje na jeho odstránenie.
  16. Predávajúci je ďalej oprávnený odmietnuť reklamáciu, ak je na tovare aktivovaná služba proti odcudzeniu (najmä Apple Find My iPhone/MacBook) a kupujúci takúto službu neodstránil.
  17. Predávajúci je oprávnený odmietnuť reklamáciu, ak je tovar znečistený tak, že nespĺňa základné hygienické predpoklady na bezpečné zaobchádzanie počas posudzovania vady. V menej závažných prípadoch môže predávajúci po predchádzajúcom súhlase kupujúceho účtovať poplatok za vyčistenie.
  18. Kupujúci je povinný uplatniť reklamáciu u predávajúceho alebo osoby určenej predávajúcim bez zbytočného odkladu od zistenia vady. Ak tak urobí písomne alebo elektronicky, musí uviesť svoje kontaktné údaje, popis vady a požiadavku na spôsob vybavenia reklamácie. Reklamovaný tovar bude predávajúcim kontrolovaný iba na vady, ktoré kupujúci predávajúcemu oznámi.
  19. Pri oznámení vady alebo bez zbytočného odkladu po jej oznámení je kupujúci povinný oznámiť predávajúcemu, aké právo (spôsob vybavenia reklamácie) si zvolil. Zmena voľby práva bez súhlasu predávajúceho je možná iba vtedy, ak kupujúci požadoval opravu vady, ktorá sa ukáže byť neodstrániteľná. Ak kupujúci nezvolí svoje právo z podstatného porušenia kúpnej zmluvy včas, má práva ako pri nepodstatnom porušení kúpnej zmluvy.
  20. Kupujúci je povinný preukázať nákup tovaru (najlepšie dokladom o kúpe). Tovar musí byť pri preprave zabalený vo vhodnom obale, aby nedošlo k jeho poškodeniu, mal by byť čistý a kompletný.
  21. Predávajúci je povinný bezodkladne, najneskôr do troch pracovných dní, rozhodnúť o reklamácii, prípadne o tom, či je na rozhodnutie potrebné odborné posúdenie. Informáciu o stave reklamácie oznámi predávajúci na požiadanie kupujúcemu v tejto lehote.
  22. Reklamáciu spotrebiteľa, vrátane odstránenia vady, predávajúci vybaví bez zbytočného odkladu, najneskôr do tridsiatich (30) dní od jej uplatnenia, pokiaľ sa predávajúci a spotrebiteľ písomne nedohodnú na dlhšej lehote. Po uplynutí tejto lehoty má spotrebiteľ rovnaké práva, ako keby išlo o podstatné porušenie kúpnej zmluvy.
  23. Ak predávajúci odmietne odstrániť vadu veci, môže spotrebiteľ požadovať primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpiť od kúpnej zmluvy.
  24. V prípade oprávnenej reklamácie má spotrebiteľ právo na náhradu účelne vynaložených nákladov (najmenej nevyhnutných) vzniknutých v súvislosti s uplatnením reklamácie. Toto právo môže spotrebiteľ uplatniť u predávajúceho v lehote do jedného mesiaca od skončenia lehoty na uplatnenie práv z chybného plnenia.
  25. Ak je kupujúcim podnikateľ a pri uzavretí kúpnej zmluvy je z okolností zrejmé, že sa kúpa týka jeho podnikateľskej činnosti, je oprávnený uplatniť výmenu za bezchybný tovar v lehote 30 dní odo dňa prevzatia pôvodného tovaru.
  26. Ak si kupujúci neprevezme reklamovaný tovar po výzve do 30 dní, bude kupujúcemu účtované skladné vo výške 25 Kč za každý začatý deň a následne bude opakovane vyzvaný. To sa týka osobného prevzatia aj prevzatia prostredníctvom prepravnej služby. V opakovanej výzve bude kupujúci upovedomený o zamýšľanom predaji a zároveň bude stanovená náhradná lehota 60 dní na vyzdvihnutie v súlade s § 2609 Občianskeho zákonníka.
  27. Ak si kupujúci tovar nevyzdvihne ani v náhradnej lehote 60 dní, predávajúci je oprávnený tovar speňažiť. Ak dôjde k speňaženiu nevyzdvihnutého tovaru a výťažok prevýši náklady spojené s uskladnením a uskutočnením speňaženia, predávajúci je povinný vyplatiť zostávajúci výťažok kupujúcemu. Predávajúci zašle kupujúcemu na požiadanie konečné vyúčtovanie za uskutočnené speňaženie. Rovnaké práva má predávajúci bez upovedomenia kupujúceho aj vtedy, ak je kupujúci ťažko dostupný alebo sa neozýva.

9. INÉ PRÁVA A POVINNOSTI

  1. Kupujúci nadobúda vlastníctvo k tovaru zaplatením celej kúpnej ceny a nákladov na doručenie.
  2. Predávajúci má právo odmietnuť objednávku, ak kupujúci v minulosti nesplnil svoj záväzok prevziať tovar a zaplatiť kúpnu cenu a náklady na doručenie.
  3. Kupujúci vyhlasuje, že sa pred prvým použitím zakúpeného tovaru dôkladne oboznámil s používateľskou príručkou podľa článku 8.11.1 obchodných podmienok.
  4. Všetky sťažnosti kupujúcich vybavuje predávajúci prostredníctvom e-mailovej adresy info@mobilegear.cz. Odpoveď so stavom konkrétnej sťažnosti a informáciami o prípadnom vybavení sťažnosti zašle predávajúci kupujúcemu na e-mailovú adresu, z ktorej sťažnosť prišla.
  5. Na mimosúdne riešenie spotrebiteľských sporov z kúpnej zmluvy je príslušná Česká obchodná inšpekcia so sídlom Gorazdova 1969/24, 120 00 Praha 2, IČO: 00020869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Platformu na riešenie sporov online, ktorá je dostupná na internetovej adrese: http://ec.europa.eu/consumers/odr, je možné využiť pri riešení sporov medzi predávajúcim a kupujúcim z kúpnej zmluvy.
  6. Európske spotrebiteľské centrum Česká republika so sídlom Gorazdova 1969/24, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz, je kontaktným miestom podľa Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 524/2013 z 21. mája 2013 o riešení spotrebiteľských sporov online a o zmene nariadenia (ES) č. 2006/2004 a smernice 2009/22/ES (nariadenie o riešení spotrebiteľských sporov online).
  7. Kupujúci odsúhlasením obchodných podmienok na seba preberá riziko zmeny okolností v zmysle § 1765 ods. 2 Občianskeho zákonníka.

10. OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV

  1. Predávajúci nakladá a spracúva osobné údaje kupujúceho v súlade s článkom 13 Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady 2016/679 o ochrane fyzických osôb v súvislosti so spracúvaním osobných údajov a o voľnom pohybe týchto údajov a o zrušení smernice 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane osobných údajov) (ďalej len „GDPR“), ktoré súvisí so spracúvaním osobných údajov kupujúceho na účely plnenia kúpnej zmluvy, na účely rokovania o kúpnej zmluve a na účely plnenia verejnoprávnych povinností predávajúceho. Predávajúci tieto povinnosti plní prostredníctvom osobitného dokumentu, ktorý je k dispozícii aj vo webovom rozhraní e-shopu.

11. UKLADANIE COOKIES A ZASIELANIE OBCHODNÝCH OZNÁMENÍ

  1. Kupujúci súhlasí v zmysle ustanovenia § 7 ods. 2 zákona č. 480/2004 Sb., o niektorých službách informačnej spoločnosti a o zmene niektorých zákonov, v znení neskorších predpisov, so zasielaním obchodných oznámení predávajúcim na elektronickú adresu alebo telefónne číslo kupujúceho. Svoju informačnú povinnosť voči kupujúcemu v zmysle článku 13 nariadenia GDPR súvisiaceho so spracúvaním osobných údajov kupujúceho na účely zasielania obchodných oznámení plní predávajúci prostredníctvom osobitného dokumentu.
  2. Kupujúci v prípade využitia webového rozhrania e-shopu súhlasí s ukladaním tzv. cookies na svoj počítač. V prípade, že je nákup prostredníctvom webového rozhrania e-shopu možné uskutočniť a záväzky predávajúceho z kúpnej zmluvy splniť aj bez ukladania tzv. cookies na počítač kupujúceho, môže kupujúci súhlas podľa predchádzajúcej vety odvolať.

12. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

  1. Tieto obchodné podmienky platia v rozsahu a znení uvedenom na internetovej adrese e-shopu v deň uskutočnenia objednávky (akoukoľvek formou) kupujúcim. Súčasne s vytvorením objednávky sú kupujúcemu zasielané obchodné podmienky na uvedenú e-mailovú adresu v objednávke.
  2. Ak je niektoré ustanovenie obchodných podmienok neplatné alebo neúčinné, alebo sa takým stane, namiesto neplatného ustanovenia nastúpi ustanovenie, ktorého zmysel sa neplatnému ustanoveniu čo najviac približuje. Neplatnosťou alebo neúčinnosťou jedného ustanovenia nie je dotknutá platnosť ostatných ustanovení obchodných podmienok.
  3. Kúpna zmluva vrátane obchodných podmienok uzavretá prostredníctvom webového rozhrania e-shopu je archivovaná predávajúcim v elektronickej podobe a nie je prístupná.
  4. Dokument na odstúpenie od kúpnej zmluvy je generovaný na základe zadaných údajov na adrese https://mobilegear.cz/sluzby-zakaznikum/vraceni-do-14-dni.
  5. Ak vzťah založený kúpnou zmluvou obsahuje medzinárodný prvok, zmluvné strany sa dohodli, že vzťah sa riadi právom Českej republiky. Dohovor OSN o zmluvách o medzinárodnom predaji tovaru (CISG) sa v súlade s článkom 6 tohto dohovoru neuplatní.
  6. Touto voľbou práva však nie je spotrebiteľ (nie však podnikateľ) zbavený ochrany, ktorú mu poskytuje právny poriadok a konkrétne ustanovenia, od ktorých sa nemožno zmluvne odchýliť, a ktoré by sa v prípade nevyužitia inštitútu voľby práva inak použili podľa ustanovenia článku 6 ods. 1 Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008 zo 17. júna 2008 o rozhodnom práve pre zmluvné záväzkové vzťahy (Rím I).
  7. Všetky práva k webovým stránkam predávajúceho, najmä autorské práva k obsahu, vrátane rozloženia stránky, fotografií, filmov, grafiky, ochranných známok, loga a ďalšieho obsahu a prvkov, patria predávajúcemu. Je zakázané kopírovať, upravovať alebo inak používať webové stránky alebo ich časť bez súhlasu predávajúceho.
  8. Predávajúci nezodpovedá za chyby vzniknuté v dôsledku zásahov tretích osôb do e-shopu alebo v dôsledku jeho použitia v rozpore s jeho určením. Kupujúci nesmie pri využívaní e-shopu používať postupy, ktoré by mohli mať negatívny vplyv na jeho prevádzku, ani vykonávať žiadnu činnosť, ktorá by jemu alebo tretím osobám umožnila neoprávnene zasahovať alebo neoprávnene používať programové vybavenie alebo iné súčasti tvoriace e-shop, ani používať e-shop alebo jeho časti či softvérové vybavenie spôsobom, ktorý by bol v rozpore s jeho určením či účelom.
  9. Zmeny obchodných podmienok v inej než obojstranne odsúhlasenej písomnej forme sú vylúčené.
  10. Ostatné tu neuvedené záležitosti sa riadia Občianskym zákonníkom (č. 89/2012 Sb.), zákonom o ochrane spotrebiteľa (č. 634/1992 Sb.) a ďalšími právnymi predpismi v znení neskorších právnych predpisov.
  11. Kontaktné údaje predávajúceho: MobileGear s.r.o., so sídlom Slovákova 354/5, Veveří, 602 00 Brno, IČO: 09544500, DIČ: CZ09544500, e-mailová adresa: info@mobilegear.cz, telefón: +420 548 998 907, účet vedený u Komerční banky: 123-2167270247/0100.
  12. Tieto obchodné podmienky vrátane ich súčastí sú platné a účinné od 5. 2. 2024 a rušia predchádzajúce znenie VOP vrátane ich súčastí.
     
mobilegear.cz Reviews with ekomi.cz